Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 30ΩΡΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΒΡΕΦΙΚΩΝ-ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Η προσχολική αγωγή είναι κοινωνικό αίτημα της εποχής. Όσο και αν η οικογένεια παραμένει το ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη του παιδιού, δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του παιδιού για αγωγή και εκπαίδευση στην προσχολική ηλικία. Ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας καλείται συνεχώς να ενημερώνεται και να σχεδιάζει το παιδαγωγικό πρόγραμμα με τέτοιο τρόπο που να ταυτίζεται με τις απαιτήσεις της Σύγχρονης Αγωγής.
· Η οργάνωση πλούσιου σε ερεθίσματα παιδαγωγικού περιβάλλοντος,
· Η υποβοήθηση των παιδιών για ενεργητική συμμετοχή στην οικοδόμηση της γνώσης,
· Η εξατομικευμένη αντιμετώπιση των παιδιών,
· Η διαμόρφωση στάσεων συμπεριφορών και δεξιοτήτων για την μετέπειτα ενήλικη ζωή του παιδιού,
· Η εφαρμογή αντισταθμιστικής αγωγής μέσα στην τάξη,
· Η ένταξη ολοένα και περισσότερο προγραμμάτων διαπολιτισμικής αγωγής,
· Η συνεργασία με γονείς, κοινωνικούς συνεργάτες και ειδικούς επιστήμονες (παιδοψυχολόγους),
είναι μερικοί μόνο από τους πολλαπλούς ρόλους που υποχρεούται ο σύγχρονος παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας να επιτελέσει.
Επιπλέον, ο παιδαγωγός προσχολικής ηλικίας είναι ο μόνος εκπαιδευτικός ο οποίος απευθύνεται σε πολύ μικρές ηλικίες και γι’ αυτό οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα, ψυχική και σωματική εγρήγορση έτσι ώστε να διαφυλάσσει την σωματική ακεραιότητα, την ψυχική ισορροπία των παιδιών και να εναρμονίζει το πρόγραμμά του και τις δράσεις του ανάλογα με τη δυναμική της τάξης του, της ανάγκες της ομάδας του και φυσικά τις ιδιαιτερότητές της.
Κάτι τέτοιο είναι από τη μια παιδαγωγικά σωστό και επιβεβλημένο αλλά απαιτεί εξαιρετικό προγραμματισμό, ενημέρωση και πάνω από όλα ψυχική δύναμη και ισορροπία.
Η επιβάρυνσή του με πολλές ώρες εργασίας στρέφεται αρνητικά στο παιδαγωγικό έργο του αφού τον καθιστά έναν εξαντλημένο εκπαιδευτικό.
Η προσχολική αγωγή αποτελεί μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της διότι κατά την διάρκεια της προσχολικής ηλικίας διαμορφώνεται το 50% της προσωπικότητας και το 33% τις συνολικής νόησης του ανθρώπου. Ας καταλάβουμε λοιπόν όλοι ότι η ποιότητα της προσχολικής αγωγής που θα λάβουν τα παιδιά σήμερα θα επηρεάσει όχι μόνο το μέλλον το δικό τους αλλά και αυτού του κόσμου που υπάρχει γύρω τους. Η διασφάλιση λοιπόν της ποιότητας είναι σήμερα φλέγον ζήτημα και μπορεί να επιτευχθεί μόνο με δυναμικά αναπτυξιακά μοντέλα που προάγουν την παιδαγωγική διαδικασία και σέβονται τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας.
Το εξάωρο εργασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον ευαίσθητο ρόλο και το δύσκολο έργο του παιδαγωγού και έχει άμεση σχέση με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του. Για τους παραπάνω λόγους ο παιδαγωγός οφείλει να αντιμετωπίζεται σαν εφάμιλλο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και να χαίρει των δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου