Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ Ο.Τ.Α.



Τις τελευταίες ημέρες έχει δοθεί για Δημόσια διαβούλευση στην Κ.Ε.Δ.Ε. το προσχέδιο Νόμου  του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο: «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών», όπου εκτός των άλλων περιλαμβάνονται και διατάξεις που αφορούν στο προσωπικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας, από παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς για άλλη μία φορά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών αρνείται να ενημερώσει την Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., το προσχέδιο Νόμου έχει αποσυρθεί.
Παρ’ όλα αυτά κρίνουμε σκόπιμο να ενημερώσουμε τόσο τους Συλλόγους-Μέλη όσο και τους εργαζόμενους για τις διατάξεις που προτίθεται να προωθήσουν για ψήφιση.

Αναλυτικά, οι βασικές διατάξεις του προσχεδίου Νόμου που αφορούν στους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι οι πιο κάτω:

ΑΡΘΡΟ 5ο:
«Στην παράγραφο 1 του άρθρου 206 του Ν.3584/2007 όπως ισχύει, το εδάφιο «της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους δύο (2) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών» αντικαθίσταται ως εξής:
«της οποίας η διάρκεια δεν υπερβαίνει τους τρείς (3) μήνες μέσα σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών».
Η πρόσληψη προσωπικού κατά τα ανωτέρω δεν υπάγεται στη διαδικασία έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 και στη διαδικασία και τα κριτήρια του Ν.2190/1994 όπως ισχύει.»

Με το άρθρο αυξάνεται από δύο (2) σε τρεις (3) μήνες ο χρόνος των συμβάσεων για την κάλυψη εποχικών ή επειγουσών ή πρόσκαιρων αναγκών.

ΑΡΘΡΟ 9ο:
«Οι διατάξεις του π. δ/τος 315/1999 (Α΄302) που ισχύουν για τους δήμους περί του Διπλογραφικού Συστήματος Γενικής και Αναλυτικής Λογιστικής-Κοστολόγησης, εφαρμόζονται κατ’ αναλογία και για τα δημοτικά ιδρύματα, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τους συνδέσμους αυτών, εξαιρουμένων των σχολικών επιτροπών. Ομοίως, εφαρμόζονται κατ’ αναλογία από τους ανωτέρω φορείς, οι διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 209 του Ν.3463/2006 (Α΄114), στην περίπτωση που η ταμειακή τους λειτουργία δεν διεξάγεται από τους δήμους που τους έχουν συστήσει».

Επεκτείνεται η υποχρεωτική εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος και στα Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού και σε περίπτωση έλλειψης προσωπικού η εργασία αυτή θα ανατίθεται σε «εξωτερικούς συνεργάτες».

ΑΡΘΡΟ 11ο:  Ταμειακές Υπηρεσίες Δήμων.
«Σε περίπτωση που ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστώσει την έλλειψη ή την αδυναμία σύστασης από δήμο ίδιας ταμειακής υπηρεσίας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.11 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010 (Α΄ 87) και την εξάντληση της δυνατότητας σύναψης διαδημοτικής συνεργασίας για το σκοπό αυτό, με αιτιολογημένη απόφασή του, η οποία εκδίδεται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος, ορίζει το δήμο που θα τον εξυπηρετήσει ταμειακά, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως την γεωγραφική εγγύτητα και την επιχειρησιακή δυνατότητα.
Με την ίδια απόφαση ρυθμίζονται τυχόν ειδικότερα διαδικαστικά ζητήματα, το αντισταθμιστικό όφελος για το δήμο που θα παρέχει τις υπηρεσίες του, καθώς και λοιπές υποχρεώσεις και δικαιώματα των δύο εμπλεκόμενων δήμων.
Αποφασιστικές ή γνωμοδοτικές αρμοδιότητες, οι οποίες προβλέπονται από τη κείμενη νομοθεσία για τα μονομελή ή συλλογικά αιρετά όργανα, ασκούνται από το δήμο που εξυπηρετείται.
Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω απόφασης, η ταμειακή λειτουργία των εν λόγω δήμων, δύναται να διεξάγεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 166 του Ν. 3463/2006 (Α΄114).
Σε περίπτωση που ο εξυπηρετούμενος δήμος αποκτήσει ίδια ταμειακή υπηρεσία, η απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης παύει αυτοδίκαια να ισχύει».

Γίνεται εξαίρεση στην υποχρεωτική σύσταση ίδιας Ταμειακής Υπηρεσίας σε Δήμους με μικρό πληθυσμό ή με γεωγραφικές ιδιαιτερότητες (Νησιωτικοί, ορεινοί, κ.λπ.). Στην περίπτωση αυτή με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ορίζεται ο Δήμος που παρέχει υποχρεωτικά τη διοικητική υποστήριξη για την ταμειακή εξυπηρέτηση του.

ΑΡΘΡΟ 24ο:
«Οι πάσης φύσεως αποδοχές, αμοιβές, αποζημιώσεις και απολαβές οι οποίες κατατίθενται στον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 12 της υπ’ αριθμ.2/37345/0004/4.6.2010 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, που τηρείται από τους υπόχρεους Ο.Τ.Α. και αποδίδονται στο προσωπικό τους μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής δεν δύναται να υποθηκευτούν ή ενεχυριαστούν ή κατασχεθούν.
Στον ανωτέρω λογαριασμό, δύναται να κατατίθεται από τους υπόχρεους φορείς το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών, αμοιβών, αποζημιώσεων και απολαβών του προσωπικού τους, το οποίο καλύπτει διάστημα έως δύο μηνών». 

Με τη διάταξη αυτή, διασφαλίζεται η καταβολή, χωρίς τον κίνδυνο της κατάσχεσης των πάσης φύσεων αποδοχών, αμοιβών, αποζημιώσεων και απολαβών που πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής (Ε.Α.Π.).

ΑΡΘΡΟ 28ο:
«Η παράγραφος 14 του άρθρου 12 του Ν.4071/2012 (85/Α΄) αντικαθίσταται ως εξής:
«Για την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα του άρθρου 205 του Ν.3584/2007 (Α΄143) καθώς και την έγκριση πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου αυτών συμβασιούχων αμιγώς αμειβομένων από την καταβολή αντιτίμου και λοιπών αντικαταβολών εκδίδεται κοινή απόφαση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,  Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα.
Οι ως άνω συμβάσεις εξαιρούνται της υποχρέωσης έγκρισης της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 όπως ισχύει, καθώς και του περιορισμού της παραγράφου 3 του άρθρου 37 του Ν.3986/2011, όπως ισχύει κάθε φορά».

Με τη διάταξη αυτή δίνεται η δυνατότητα και σε άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ν.Π.Ι.Δ. κ.λπ.) να προσλαμβάνουν προσωπικό ορισμένου χρόνου ή Συμβασιούχους Έργου, των οποίων οι αποδοχές δεν επιφέρουν «δημοσιονομική επιβάρυνση» και βέβαια κατά παρέκκλιση των κοινών διατάξεων περί έγκρισης των συμβάσεων και του ποσοστιαίου περιορισμού τους κατ’ έτος.

ΑΡΘΡΟ 30ο:
«Η παράγραφος 4 του άρθρου 230 του Ν.3584/2007 όπως ισχύει καταργείται».

Με την κατάργηση της διάταξης αυτής του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και οι εργαζόμενοι Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου των Ο.Τ.Α.  Α΄ βαθμού της Υ.Ε. κατηγορίας (βοηθητικό προσωπικό) υπάγονται στην αρμοδιότητα των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, όπως και το υπόλοιπο προσωπικό (τακτικό).

ΑΡΘΡΟ 32ο:
 «Η παράγραφος 3 του άρθρου 73 του Ν.3584/2007 (Α΄143) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε άλλον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αίτηση του υπαλλήλου και κατόπιν θετικής γνώμης του φορέα προέλευσης, με απόφαση του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου του Ο.Τ.Α. υποδοχής.
Η απόσπαση γίνεται για δύο (2) έτη και μπορεί να παραταθεί για ένα (1) ακόμη».

Με τη διάταξη αυτή απαλείφεται ο περιορισμός της δυνατότητας απόσπασης υπαλλήλου των Ο.Τ.Α. μόνο για λόγους συνυπηρέτησης, ενώ παράλληλα αυξάνεται το χρονικό διάστημα της απόσπασης από ένα στα δύο χρόνια, με δυνατότητα παράτασης για ένα (1) ακόμη.

ΑΡΘΡΟ 33ο:
«1. Επιτρέπεται η μετακίνηση υπαλλήλων από δήμο  σε νομικά πρόσωπα ή ιδρύματα του ιδίου δήμου, ή σε σύνδεσμο στον οποίο συμμετέχει ο Δήμος, και αντίστροφα, καθώς και μεταξύ των φορέων αυτών και η διάθεση τους για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών, για χρονικό διάστημα έως πέντε (5) έτη, που μπορεί να παραταθεί για πέντε (5) ακόμα έτη εφόσον υφίσταται η υπηρεσιακή ανάγκη.
2. Η μετακίνηση διενεργείται με απόφαση του οικείου δημάρχου, μετά από αίτημα του φορέα υποδοχής. Με την απόφαση μετακίνησης καθορίζεται ο φορέας καταβολής  των αποδοχών του προσωπικού που μετακινείται-διατίθεται. Ειδικά η μετακίνηση υπαλλήλου από ή προς σύνδεσμό Ο.Τ.Α., διενεργείται με κοινή απόφαση του οικείου δημάρχου και του προέδρου του Συνδέσμου.
3. Με την απόφαση μετακίνησης καθορίζεται ο φορέας καταβολής των αποδοχών του προσωπικού που μετακινείται.
4. Το προσωπικό μετακινείται με την σχέση που υπηρετεί και εξακολουθεί να διέπεται από το υπηρεσιακό, μισθολογικό, ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς στο οποίο υπαγόταν πριν τη μετακίνηση του.
5. Η απόφαση μετακίνησης υπόκειται στον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας των άρθρων 225 και 238 του Ν.3852/2010.»

Με τη διάταξη αυτή δίνεται η δυνατότητα στο Δήμαρχο να μετακινεί το προσωπικό του Δήμου αλλά και των Νομικών του Προσώπων (Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου), συμπεριλαμβανομένων και των Συνδέσμων που συμμετέχει ο Δήμος, καθώς και των Δημοτικών Επιχειρήσεων και να το διαθέτει για την κάλυψη άμεσων υπηρεσιακών αναγκών των φορέων αυτών.
Η μετακίνηση αυτή του υπαλλήλου μπορεί να διαρκεί έως πέντε (5) έτη και να παρατείνεται για πέντε (5) ακόμα έτη.

ΑΡΘΡΟ 35ο:
«Οι αποφάσεις των μονομελών οργάνων των Δήμων, των Ιδρυμάτων, των Συνδέσμων και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου αυτών που εκδίδονται βάσει του Ν.3584/2007, καθώς και των περιφερειών και των ιδρυμάτων αυτών που εκδίδονται βάσει του Ν.3528/2007 υπόκεινται στην ειδική διοικητική προσφυγή του άρθρου 227».

Η διάταξη αυτή έρχεται να ικανοποιήσει ένα χρόνιο αίτημα της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. για να μπει ένα τέλος στις αυθαιρεσίες των αιρετών σε υπηρεσιακά θέματα των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (μετακινήσεις, αναθέσεις καθηκόντων, τοποθετήσεις Προϊσταμένων κ.λπ.).

ΑΡΘΡΟ 39ο:
«Η παράγραφος 2 του άρθρου 236 του Ν.3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
2. Εάν εκδοθεί τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση του Ποινικού Δικαστηρίου, για τα πλημμελήματα της προηγούμενης παραγράφου ή καταδικαστική απόφαση σε πρώτο βαθμό για κακουργήματα, ο Ελεγκτής Νομιμότητας και μη υπάρχοντος ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, οφείλει να θέσει τον καταδικασθέντα σε κατάσταση αργίας. Εάν εκδοθεί τελεσίδικη αθωωτική απόφαση, οπότε και αίρεται αυτοδικαίως, η αργία και το διοικητικό μέτρο θεωρείται ως ουδέποτε επιβληθέν. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται αναδρομικά η αντιμισθία του αποκατασταθέντος από του χρόνου εκδόσεως της διαπιστωτικής σε βάρους του πράξης».

Για το άρθρο αυτό έχει υπάρξει σχετική ανακοίνωση (αριθμ. πρωτ: 1120/22-10-2013) της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας και καταγγέλλει την πρόθεση της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει με δύο μέτρα και δύο σταθμά τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τους αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα, που σχετίζονται με πειθαρχικές και ποινικές διώξεις.
Πρόθεση των νομοθετών είναι το «τεκμήριο της αθωότητας» να ισχύει για τους αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αλλά όχι για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.

ΑΡΘΡΟ 44ο:
«Στην παράγραφο 2 του άρθρου 177 του Ν.3584/2007, μετά το πρώτο εδάφιο προστίθεται εδάφιο, ως εξής:
Ο μισθωτός που έχει κατά τις κείμενες διατάξεις διακοπές εργασίας μπορεί, εφόσον συντρέχουν σοβαροί λόγοι ανάγκης, να λαμβάνει κανονική άδεια με αποδοχές έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, κατ’ έτος». 

Επεκτείνει τις διατάξεις για το μόνιμο και με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου προσωπικό, κυρίως των Παιδικών Σταθμών, στο προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, όπου εκεί εφαρμόζεται για το ζήτημα των αδειών ή εργατική νομοθεσία.

ΑΡΘΡΟ 45ο:
 «Στην παράγραφο 5 του άρθρου 73 του Ν.3584/2007 (Α΄143) και μετά: Τη φράση «και Ο.Τ.Α. Β΄ Βαθμού» προστίθεται η φράση «και αντίστροφα».

Με τη προσθήκη αυτή παρέχεται πλέον η δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλων υπηρεσιών Υπουργείων, Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και Ο.Τ.Α. Β΄ βαθμού σε Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, καθώς και σε Ν.Π.Δ.Δ. αυτών για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με δικαίωμα παράτασης για ένα (1) ακόμη κατόπιν αιτήσεως του υπαλλήλου.

Συνάδελφοι,

Αυτές είναι μερικές από τις βασικές διατάξεις του προσχεδίου Νόμου που προωθεί για ψήφιση το Υπουργείο Εσωτερικών και σας καλούμε για την ενημέρωση τόσο των υπηρεσιών όσο και των εργαζομένων του Δήμου σας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
                               Ο Πρόεδρος                        Ο Γεν. Γραμματέας

                      Θέμης Μπαλασόπουλος                 Γιάννης Τσούνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου